Dag 7 27 augustus 2018

27 augustus 2018 - Kandy, Sri Lanka

De dag begon vroeg in kamer van Ruiten. Vanacht was de stroom uitgevallen en Ruud was uit bed gegaan en had de lampen even geprobeerd. Conclusie toen om 5.40uur de stroom weer aan ging hadden we gelijk licht. Maar goed maakt het uit. We konden nog even blijven liggen en dan op het gemak douchen, koffer inpakken, ontbijten en weer kunnen om 8uur weg. Wek eerst nog even bij de receptie langs om te vragen of de wasserette toevallig tich mijn slip dat nog hadden liggen. Maar nee helaas niet.
We zien al snel weer een olifant lopen.
We stoppen bij een stalletje met fruit en daar wordt rode banaan gekocht. Was erg lekker. Er zijn 54 verschillende soorten bananen in Sri Lanka. Best veel.
We gaan naar de rotstempel van Dambulla. Aan de voet van de berg staat een grote gouden Boeddha van 30meter hoog met ervoor een gouden stupa. De Boeddha zie je van veraf al.
Het leuke dat is dat er een rij monniken poppen naar Boeddha toelopen. Erg leuk om te zien.
We gaan met de bus een stukje verder en moeten de rest naar boven lopen. We kopen lotusbloemen om te offeren. Dan gaan we klimmen, zo'n 50meter omhoog. Valt dus mee. Weer schoenen uit, sokken aan. Het is echt een sokken vakantie hoor!!@ Deze zogenaamde Gouden rots beschouwt men als het geografische middelpunt van het eiland. Aan de voet van een overhangende rotswand ligt een vijftal rotstempels. In de eerste ligt een liggende Boeddha. De 2e is door mensen hebben uitgehouwen en hier zijn zittende en staande Boeddha 's. In alle 5 de tempels zijn prachtige muurschilderingen en plafond schilderingen. Kim offert bij 1 van de liggende Boeddha 's de lotusbloemen. Super mooi. Wat is het toch mooi dat hier zoveel moois bewaard is gebleven. Het waait boven heerlijk.
Naar beneden is een trap, maar weer met ongelijke treden. Hoog, laag, breed, smal. We zien een apen paartje zitten met een jong. Lief. En we mogen gewoon foto's maken terwijl we er heel dichtbij voorbij lopen.
Nog even wat drinken en verder. We gaan naar de kruidentuin waar er eerst wat eten. Het is weer heerlijk. Dan de kruidentuin in. Als er iets tegen viel was het dit wel. Het leek Tell Sel wel. Afschuwelijk. Er wordt verteld wat wat was, maar niet proeven of ruiken. Niets. Nee niets leuk om tevertellen. Moeite niet waard.
Dan naar Kandy. Je voelt al dat de temperatuur afneemt. Dit is een prachtig hotel. Wij hebben een mega grote kamer maar ja daar slapen we alleen maar. We kunnen heel even naar de kaner en dan begint er een dansvoorstelling in het hotel. Was leuk. Sri Lankaanse dans. Leuk om te zien.
We gaan de koffer uitpakken en eten. En dat eten...... dat is in geen hotel zo lekker geweest als hier. Smullen
Na het eten gaan de oudjes nog even naar buiten. Kijken of we een leuk barretje kunnen vinden om wat te drinken . Nee dus. Dus drinken wat in het hotel.
Nu lekker slapen

1. Ma en Pa:
    27 augustus 2018
    Alles gaat nog cresendo als we dit allemaal lezen. Blijven belangstellend dagelijks lezen en kijken, nu geen foto's jammer. Groetjes van ons voor jullie.
  2. Miranda:
    28 augustus 2018
    De Wi-Fi was niet goed genoeg, maar de foto's zijn er nu. Xxx