Dag 10 30 augustus 2018

30 augustus 2018 - Bandarawela, Sri Lanka

Vandaag gaan we de bergen in. We vertrekken om 8uur na eerst afscheid van Rik genomen te hebben. Nu vragen jullie je af wie is Rik. Rik zat bij ons in de groep. Heeft een hersentumor, is daarvoor bestraald geweest en de tumor en bestraling hebben er voor gezorgd dat ie vergeetachtigb en chaotisch is. Rik is een aangenomen kind en geboren in Sri Lanka. Hij heeft deze reis van zijn vrienden kado gekregen en reisde alleen. Hij gebruikt wiet als pijnstiller. Nou ja jullie begrijpen dat alles bij elkaar niet geheel handig is. Hij heeft op Doha al een dik uur bij de douane gezeten omdat hij verteld had dat hij wiet bij zich had. Hij heeft daarvoor alle papieren maar in Sri Lanka is het niet toegestaan en heeft de reisleider in een hotel al een keer problemen gehad. Maar goed. Chaotisch was ook een ding. Iedere keer was hij iets kwijt. Geld, pinpas maar ook en keer zijn potje wiet. Gelukkig was iedereen hier begaan met hem en hielpen we hem, maar wij vonden allemaal dat het onverantwoord was dat hij alleen reisde. Daarbuiten hebben wij ook vakantie. Bij een hotel waren weer met een aantal maar de massage geweest en toen weer met de bus terug kwamen liep Rik op staat . We hebben m opgepikt maar later is het weer gebeurd. Maar goed. Dinsdagavond was Rik niet lekker en hebben een paar uit de groep hem wat op weg geholpen. Hij was die dag niet meegeweest en dat betekent geen structuur dus niet goed gegeten enzo. Hij had koorts had het koud. Op zijn kamer stond de airco op koud. Hij is dus in bed gestopt met het telefoonnummer van een aankomend arts die hij mocht bellen. De volge
nde ochtend waren wij al vroeg weg. Onze reisleider zou ook meegaan maar na 2uur was die erg en zijn vrouw vertelde dat hij met iemand naar het ziekenhuis was. Was voor ons niet lastig te raden wie. Hij heeft daar zoutoplossing gekregen via infuus maar verder konden ze weinig voor hem. Hij wilde graag naar huis. Uiteindelijk heeft hij contact in nl met zijn begeleider opgenomen en die heeft contact met zijn artsen gehad en is er besloten dat hij terug naar huis moest. Alles is in gang gezet in hij zit nu in het vliegtuig. Voor de groep ook een geruststelling. Dit is beter voor iedereen. We hopen dat hij snel opknapt.
Maar goed wij gingen vandaag maar de thee tuinen hoog in de bergen. Maar eerst kijken we nog even op de 5e verdieping van het hotel waar vandaag een bruiloft is. Ziet er mooi uit allemaal.
We moeten echt kliimmen met de bus. Helaas werd er weinig geplukt. We zagen weinig dames aan het werk. Ook zijn we in een thee fabriek geweest. Gaat mooi hoe ze de blaadjes tot thee verwerken. Ook mochten we thee proeven. Smaakte goed maar best prijzig.
Hierna verder klimmen en een paar mooie uitkijkpunten gezien met watervallen maar ook vergezichten. Prachtig. De bus had best moeite met de klim. We zijn tot 1953km. Gekomen.
In Nuwara Elya gaan we in het Grand Hotel onze lunch gebruiken. En prachtig hotel met koloniale inrichting. En overnachting is hier vanaf 200 dollar per nacht. Ze hebben er pizza die heerlijk smaakt. Jammie. De tuin is ook prachtig aangelegd. Er staan zelfs borders met hortensia.
Dan gaan we op weg maar het station in Bandulla om vanaf daar de trein naar Bandarawela te nemen. Dat is ook een beleving op zich. De trein zou in principe om kwart over 3 komen maar dat kan ook later zijn. Hij is er om 5 over half 4. Het is 2 uur treinen door een prachtig bergachtig landschap. Het is super mooi. In Bandarawela lopen we naar ons hotel wat dezelfde naam heeft. Het is een 125 jaar oud hotel. We stappen onze kamer binnen en we hebben werkelijk in een deuk gelegen. Die bedden kunnen zo uit een ziekenhuis komen en alles zo oud . Wel netjes hoor. Maar gewoon lachen.
Maar ook in dit hotel gaat de slogan "wees wijs met water, verspil het niet," niet op. Ook hiet staat de kraan minimaal 5 minuten aan voordat hij warm is. En pap als u hier was zou u boos worden. Hoe kunnen ze dat doen. Een stekkerdoos op hoogte van de douche in de douche. Dus dat betekent wel uitkijken.
Het eten is voor het eerst niet lekker helaas. Nou ja de kast zal heus niet met mijn lege darmen gaan slepen hoor.
We gaan weer slapen en morgen op Safari.
Ook weer leuk

1. Manon, Tom & Luke:
    30 augustus 2018
    Mooi hoor! Lekker van genieten! Maaree.. Mam... ik mis wel wat foto's van u.. dus Papa en Kim: foto's van Mama maken aub!!

xxxxx slaaplekker en heel veel kusjes

Love youu
  2. Je broer:
    30 augustus 2018
    He joh dat zijn de nieuwste Ikea bedden joh....beetje koninklijk en romantisch precies jouw smaak en keuze...
  3. Mirjam:
    31 augustus 2018
    Vintage hotelkamer ;) hélemaal trendy.